Foto: noi.md |
Pînă în prezent, pe prima poziție s-au plasat Ambasada Bulgariei ( Medie: 4) și Centrul de Vize din cadrul Ambasadei Ungariei la Chișinău (Medie: 3,6) fiind urmate în clasament de Ambasada Chinei (Media 3,5); Ambasada Lituaniei (Medie: 3,5); Ambasada Poloniei (Medie: 3,4); Ambasada Germaniei (Medie: 3,4); Ambasada Republicii Cehe (Medie: 3,4); Ambasada SUA (Medie: 3,3); Ambasada Turciei (Medie: 3,3); Ambasada Franței (Medie: 3,1); Ambasada Italiei (Medie: 2,9); Reprezentanţa Ambasadei Statului Israel (Medie: 2,9); Consulatul General al României la Bălți (Medie: 2,8); Ambasada Regatului Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord (Medie: 2,7); Consulatul Onorific al Ciprului (Medie: 2,7);
Cele mai modeste rezultate și aprecieri au înregistrat serviciile consulare ale României de la:
- Consulatul General al României la Cahul (Medie: 1,9);
- Ambasada României (Medie: 1,9);
- Biroul Consular al României la Ungheni (Medie: 1,6).
Contactați la subiect pentru a comenta actualele rezultate ale ratingului, unele persoane fizice și juridice, din Republica Moldova, care au dorit să-și păstreze anonimatul şi-au exprimat nemulțumirile faţă de activitatea serviciului consular român, în special, față de:
- necesitatea prezentării originalelor carnetelor de muncă ale șoferilor și ale documentelor de înregistrare a firmelor transportatoare de mărfuri;
- imposibilitatea depunerii documentelor pentru viză în perioada 17 decembrie 2013 – 8 ianuarie 2014, în scopul petrecerii vacanței de iarnă în România;
- obligativitatea de a face dovada mijloacelor financiare legale (50 euro/zi pentru întreaga perioadă, dar nu mai puţin de 500 euro ori echivalentul în valută convertibilă);
- solicitarea actelor suplimentare, precum sînt dreptul de proprietate asupra bunului imobil al (gazdei) persoanei vizitate;
- sistarea eliberării pe parcursul anului trecut a permiselor de mic trafic la frontieră, ceea ce nu a permis moldovenilor să circule fără vize în zona limitrofă frontierei moldo-române;
- linia de telefon (022 855 002) fără răspuns după orele 13.00, deși programul de lucru cu publicul este între orele: 08.30 - 16.00;
- reproșurile din partea operatorilor centrului de apel adresate cetățenilor moldoveni, vorbitori de limbă rusă, în contextul cunoașterii limbii de stat.
O parte din intervievați au vorbit despre neajunsurile sistemului de programări care au avut loc în trecut la serviciul consular român din Republica Moldova (programare la ghișeu) și îmbunătățirile care au avut loc prin introducerea procedurii de programare prin telefon. Mai multe persoane speră că personalul tehnic angajat la consulate va continua să trateze cu amabilitate publicul din Republica Moldova, dat fiind faptul că această atitudine corectă a lipsit o perioadă îndelungată de timp.
Ratingul rămîne activ pentru publicul interesat la următoarea adresă: viza.md