Euronews începe să promoveze Moldova (VIDEO)

sâmbătă, 22 noiembrie 2014, 11:30
Foto: euronews.com
Pe 20 noiembrie, în incinta Muzeului de Etnografie și Istorie Naturală a Moldovei, a avut loc prezentarea oficială a noului brand turistic al țării. La eveniment au participat membrii Guvernului, diplomați, reprezentanți ai agențiilor de turism din Moldova.

A fost identificat un simbol ce reflectă identitatea Moldovei – logotipul cu sloganul „Discover the routes of life” (Descoperă drumul vieții). Directorul general al companiei de publicitate „Publics Moldova”, care a efectuat rebrandingul, Eugen Boico a relatat ce sens a fost pus în noul brand turistic.

Lucrul asupra lui a început cu un studiu în care specialiștii în marketing au fost ajutați de către o angajată a Muzeului Național de Etnografie și Istorie Naturală a Moldovei Tamara Buzilă – cel mai bun specialist în domeniul simbolicii naționale.

În ornamentele naționale moldovenești prezente în covoare, broderiile de pe prosoape, bluze și fuste, în tăierea în lemn se întîlnește busuiocul, care asociază la moldoveni cu sărbătorea. De asemenea, în cultura noastră această plantă are sensul de „pomul vieții” – simbolul tinereții veșnice și vieții fără moarte. Aceste simboluri au stat la baza ideii creative.

Logotipul turistic reprezintă o construcție, la baza căruia se află litera M de culoare neagră, ce simbolizează solul bogat din Moldova, pe care crește pomul vieții. Copacul amintește de drumuri, deoarece turismul în Moldova presupune descoperirea multor locuri interesante.

La capetele crengilor acestui pom sunt plasate simbolurile cu care se slăvește țara noastră. Acestea sunt – fructe, inimă (bunăvoința și ospitalitatea oamenilor), crucea (valorile creștine), cupe (vinuri roșii și albe), flori – busuioc (sărbătorile naționale). În vîrful acestui copac se află un trandafir stilizat – simbolul identității noastre.

Logotipul poate fi utilizat pe biletele aeriene, hărți rutiere, unde sunt indicate rutele turistice, în aplicațiile pentru smartphone-uri. Partea vizuală a brandului este completată de un manifest – de ce trebuie vizitată Moldova: „Locul misterios de intersecție a traseelor, care au conturat Europa de-a lungul secolelor. Țara oamenilor frumoși, cu suflet mare, care te întîmpină cu un pahar de vin legendar și delicatese locale bogate în arome naturale. Și care te invită să sărbătorim viața împreună”.

Crearea imaginii virtuale vizuale este doar o parte din Programul de promovare a produselor turistice „Brandul Turistic Național”, elaborat cu susținerea proiectului CEEDII/USAID. „Turismul în Moldova are șanse reale de a devin o ramură strategică a economiei noastre, a menționat directorul Agenției Turismului, Nicolae Platon. – Primul pas pe această cale a fost elaborarea Strategiei dezvoltării turismului „Turism – 2020”. Noi trebuie să scăpăm de stereotipul că Moldova nu prezintă interes pentru turiștii străini. Prezintă. Trebuie doar de pus în valoare ceea ce avem mai bun, plăcut, ce oferă emoții”.

Nu putem spune că toate acestea au apărut pe loc gol. Noi aveam un logotip, creat cu peste 10 ani în urmă, dar a apărut necesitatea de a face rebranding, pentru a spori atractivitatea Moldovei pentru turiști. Potrivit dlui Platon, sub noul brand turistic, țara noastră va putea concura mai bine pe piața mondială, prezentînd o experiență culturală unică în centrul Europei. De asemenea, acesta va îmbunătăți imaginea Moldovei pentru atragerea investițiilor. În contextul ratificării de către Parlamentul European a Acordului de Asociere dintre Moldova și UE, țara noastră va obține perspective reale de a deveni una dintre direcțiile atractive în centrul Europei de Est.

„Dacă Turnul Eiffel se asociază cu Franța, piramidele – cu Egiptul, atunci cu ce se asociază Moldova? – se întreabă vicedirectorul Agenției Turismului, Stanislav Rusu. – Specialiștii în domeniul marketingului și turismului au stabilit ce le putem noi oferi turiștilor. Au fost studiate tendințele mondiale, a fost efectuat un sondaj printre turiștii străini, care au vizitat țara noastră. Ei au spus ce le-a plăcut în Moldova și ce apreciază aici.

Jumătate din respondenți au menționat pe primul lor factorul uman (ospitalitatea oamenilor). Peste 40% din cei chestionați au răspuns că sunt impresionați de vinurile și bucatele naționale. Aproape o treime din turiști au menționat muzica și dansurile populare. Peste 20% din respondenți au spus că le place viața la sate – casele cu grădini și gospodăriile din curte, beciurile cu vin. Sondajele internaționale arată că 64% din turiști caută aventuri și experiențe noi. Moldova corespunde acestor tendințe.

Au fost stabilite trei gupe de țări, unde Moldova ar trebui să trezească interes. În primul grup au intrat țările, unde acest interes deja există – Germania, România, Polonia, Ucraina, Italia, Turcia și Rusia – și care trebuie dezvoltată. În al doilea – țările în care există un potențial pentru atragerea turiștilor în republica noastră – Marea Britanie, Franța, țările Benelux, Țările Scandinave. Din al treilea grup fac parte țările din vecinătatea îndepărtată – SUA, Japonia, China.

Pentru informarea potențialilor turiștia fost creat site-ul www.moldovaholiday.travel în limbile moldovenească, rusă, engleză, iar în timpul apropiat va apărea traducerea în franceză și germană.

Anul trecut, editura „Lonely Planet” (specializată în tipărirea ghidurilor turistice) a numit Moldova cea mai studiată destinație turistică din Europa. Acest fapt a servit drept slogan pentru campania de promovare a Moldovei turistice la nivel mondial. De pe 24 noiembrie, postul de televiziune Euronews va începe să difuzeze spotul cu imaginile țării noastre.

De asemenea, este preconizată prezentarea turismului moldovenesc în cadrul expozițiilor și iarmaroacelor turistice: în ianuarie – în Vacantiebeurs(Olanda), în martrie – la ITB Berlin (Germania), în aprilie – în Franța și România. Agenția Turismului a elaborat 20 de trasee turistice, ce vor fi propuse prin agențiile turistice pe piețele străine. Apropo, pentru deservirea acestora, pe 17 noiembrie, Guvernul a aprobat 10 indicatoare rutiere speciale.