Chirtoacă s-a răzgândit! Microbuzele vor continua să circule prin centrul Chişinăului (VIDEO)

luni, 21 octombrie 2013, 16:23
Foto: publika.md
Troleibuze şi autobuze în Capitală, iar microbuze la periferie şi în suburbii! Asta le promitea, acum un an, locuitorilor Capitalei, primarul Dorin Chirtoacă. Schimbarea urma să se producă până în 2014, doar că intenţiile edilului au rămas la nivel de declaraţii, iar mai nou, primarul neagă că ar fi făcut asemenea promisiuni.

"Direcţia transport va propune pe fiacare rută în parte modificări. Le-am cerut să facă un calendar astfel încât acest lucru să se întâmple săptămânal, ca să avem timp să informăm populaţia ca să se poată adapta, dar şi transportatorii", declara Dorin Chirtoacă.

"Nu, nu, nu , nu este exclus pân la sfârşitul anului să fi fost doar pe la periferie, era vorba despre optimizări de rute în aşa fel încât să avem o situaţie mai bună. S-au modificat o parte din itinerarele de microbuz însă respectivele companii au refuzat respectarea dispoziţiilor de modificare", a declarat astăzi edilul.

Şi reprezentanţii direcţiei Transport neagă existenţa unei decizii în acest sens.

"Dacă retragem aceste unităţi de transport de pe itinerarele rutelor respective nu avem capacitate necesară să suplinim cu număr necesar de autobuze", a declarat şeful adjunct al Direcţiei Municipale Transport, Vitalie Butucel.

Între timp, administraţia Regiei Transport Electric şi cea a Parcului Urban de Autobuze declară că înregistrează pierderi financiare enorme din cauza dublării liniilor de microbuze cu cele ale troleibuzelor şi autobuzelor.

"Dacă acum acumulăm nouă milioane de lei, adugător am mai strânge încă patru milioane de lei pe lună", a spus directorul Regiei Transport Electric, Gheorghe Morgoci.

Locuitorii Capitalei aşteaptă soluţii de la autorităţi.

"Dacă s-ar crea condiţiile normale ca să fie doar troleibuze atunci da, aş merge fără nicio problemă", susţine un bărbat.

"Nici într-un caz! Microbuzele merg mai rapid", spune un alt bărbat.

Potrivit autorităţilor, pentru a retrage microbuzele de pe liniile municipale, capitala ar mai avea nevoie de încă cel puţin 100 de autobuze şi în jur de 150 de troleibuze noi pentru a face faţă fluxului de pasageri.