Cum te fac magazinele sa cumperi mai mult decat ai nevoie

joi, 7 noiembrie 2013, 15:22
Foto: antena3.ro

Magazinele cheltuie milioane de dolarii anual pe diverse studii prin care cerceteaza comportamentul si tendintele consumatorilor. Iar acestia sunt bani care se intorc inzecit de vreme ce  managerii supermarketurilor folosesc rezultatele pentru a-i face pe consumatori sa cheltuie mai mult decat au nevoie. Iata cum te fac magazinele sa cumperi cat mai multe produse. Fii foarte atent, mai ales ca vin sarbatorilor, iar comercianti vor incerca sa profite din plin de asta.

1. Rafturile plictisitoare din mijloc

Conservele si alimentele ambalate sunt, de obicei, amplasate in mijlocul magazinului. Mergi prima oara la aceste rafturi plictisitoare si achizitioneaza produsele de pe lista ta de cumparaturi. Abia dupa ce ai luat tot ce aveai nevoie esti pregatit din punct de vedere mental sa cumperi de la periferie si poti fi selectiv.

2. Alimentele nu sunt in drum

Unele supermarket-uri pozitioneaza alimentele precum laptele si ouale in spatele magazinului, ceea ce inseamna ca vei intalni in drum multe tentatii (hello prajiturelelor) pana sa ajungi acolo. „Incearca sa fii pregatit pentru asta”, ii sfatuieste pe cumparatori Russ Winer, professor de marketing la NYU’s Stern School of Business, prin planificarea unor impulsuri de a face extra cumparaturi. Phil Lempert, editor of SupermarketGuru.com, recomanda alocarea a trei spatii libere la finalul listei de cumparaturi pentru achizitionarea a trei dulciuri (spatiile iti vor reaminti sa nu depasesti limita de trei produse).

3. Degustari din belsug

Multe magazine ofera o bucatica de pizza abia scoasa din cuptor sau o inghitirura de cafea la standurile cu mostre care se gasesc in magazin. „Producatorii cheltuie o multime de bani pe asemenea actiuni. Cred ca daca te fac sa gusti atunci te pot face sa si cumperi”, noteaza Winer. Si au dreptate. Cand mergi la cumparaturi asigura-te ca ai stomacul plin astfel ca nu vei decide sa cumperi acel salam apetisant. „Incearca sa stai departe de aceste standuri in caz ca nu ai o vointa puternica”, a mai adaugat Winer.

4. Impulsul de a cumpara la iesire

Esti obosit, plictisit, inchis si gata sa platesti asa ca ce mai inseamna cativa banuti pentru o bomboana? Constientizarea este cea mai buna arma. Aminteste-ti ca deja ai cumparat cateva dulciuri, si tine in mana lista de cumparaturi astfel incat acestea sa-ti fie ocupate.

5. Atentie la cupoanele amagitoare

Cardurile de loialitate le dezvaluie magazinelor ceea ce cumperi tu asa ca poti gasi pe email un cupon bazat pe ce ai achizitionat data trecuta. Ai putea face cateva afaceri bune insa cupoanele se pot transfroma in capcane: adesea ele pot fi folosite pentru cantitati mai mari decat ai nevoie sau pentru acele snack-uri pe care ar fi mai bine sa le eviti. „Doar pentru ca apare o afacere nu inseamna ca trebuie neaparat sa profiti de ea”, considera Lempert.