Foto: yupi.md |
Răspîndirea încercărilor de fraudare, diminuarea ratei de promovare, reușita joasă a absolvenților, discrepanţa dintre mediile pe anii de studii şi mediile de la examenul de bacalaureat, calitatea joasă a studiilor la profilul real şi ştiinţele exacte, numărul redus de absolvenți în peste un sfert din licee și diferențele semnificative dintre performanțele liceelor urbane și rurale sînt principalele probleme identificate de către Ministerul Educației în cadrul sesiunii precedente.
Pentru a exclude carențele existente, Ministerul Educației propune majorarea numărului de membri ai comisiilor centrelor de bacalaureat, majorarea pragului de trecere de la 25% la 30% din punctajul maximal, verificarea candidaților cu detectorul de metale, anularea notelor de la toate probele susţinute în cazul fraudării de către un candidat a unei probe de examen și anularea diplomei după susţinerea examenului de bacalaureat, dacă se constată că un anume candidat a fraudat examenul.
Totodată, metodologia conține și elemente de bază din sesiunea 2013. Este vorba despre utilizarea sistemului video pentru monitorizarea desfăşurării examenelor, susținerea repetată a probelor în cazul în care elevii au obţinut note insuficiente, nemicșorarea notelor în urma contestaţiilor și menţinerea scanării lucrărilor pentru a da posibilitate elevilor să vadă lucrările prin internet.