sâmbătă, 19 decembrie 2015, 16:50 view Vizualizări: 1287 ori   printImprimaţi
comment Comentarii: 0

Piaţa auto în noiembrie 2015: Skoda în top, a doua lună consecutiv

Foto: noi.md
Vînzările de autoturisme noi în Moldova au scăzut în noiembrie 2015 cu 29% faţă de perioada similară a anului 2014. În 11 luni au fost vîndute doar 3172 de automobile. Pentru comparaţie, această cantitate de maşini a fost vîndută cu zece ani în urmă,  în perioada 2004-2005.
 
Potrivit datelor Întreprinderii de Stat „Registru”, luna trecută, moldovenii au cumpărat 344 de maşini noi. Aceasta înseamnă că noiembrie a devenit a doua lună dup volumul vînzărilor, pe locul întîi fiind luna aprilie 2015 (347 de maşini noi).
 
Importul anual de automobile noi în Moldova în 2002-2015
 

Atrageți atenția că din cauza politicii prost concepute a statului față de piața auto, anul acesta vînzările de automobile noi (dar și de cele vechi) au coborît la nivelul anului 2004. Dacă în timpul apropiat situația nu se va schimba, atunci piața auto civilizată va rămîne fără investiții private, iar economia noastră – fără sute de locuri de muncă.
 
În 11 luni ale anului, din ianuarie pînă în noiembrie, în ratingul celor mai bine vîndute mărci pe piața Moldovei, situația rămîne stabilă: pe primul loc de află Dacia cu 580, urmată de Skoda cu 417 automobile. De notat că Skoda, în ultimele două luni ale anului 2015, a vîndut cele mai multe mașini noi.
 
Anul acesta, cu 2% s-a majorat și cota brandului ceh în volumul total al vînzărilor în Moldova – de la 10,9% pînă la 13,1%. Așa că Skoda, viind ghidată de succesul celor patru componente – Octavia (140 de automobile vîndute în 11 luni), Superb (90 de automobile), Fabia (85 de automobile) și Rapid (79 de automobile), ocupă binemeritat locul doi în volumul vînzărilor în 2015.
 
Ratingul celor mai bine vîndute mărci de mașinilor noi în Moldova, în ianuarie-noiembrie 2015
 

Cu ce mărci de automobile putem ieși din criză?
 
De menționat că, în condițiile de criză, deși Skoda înregistrează o scădere a vînzărilor față de anul trecut, aceasta este mai mică decît scăderea pieței în general. Însă există pe piața auto din Moldova și mărci ce nu sunt afectate de criză sau cărora criza le ajută să-și demonstreze potențialul în fața cumpărătorilor. Este vorba despre branduri absolut diferite, ce nu seamănă unul cu altul.
 
Vă prezentăm în continuare ratingul mărcile de automobile, care au înregistrat în Moldova o creștere a vînzărilor față de anul 2014 din ajunul crizei.
 
1.      Suzuki
 
Pe primul loc în clasamentul anti-criză se află marca japoneză Suzuki, care și-a majorat vînzările în Moldova față de anul trecut de 2,2 ori (!!!). Dacă timp de 11 luni ale anului trecut au fost vîndute 52 de automobile noi, atunci în anul curent – 114 automobile. Astfel, această marcă ocupă locul 10 în ratingul general al vînzărilor din Moldova. În acest an, Suzuki și-a extins și renovat semnificativ sortimentul (premiera anului 2015 – mașina de teren Vitara de generație nouă).
 
  Suzuki Moldova 2014 Suzuki Moldova 2015
Automobile vîndute în 11 luni
Dintre care în noiembrie
52
5
114
25
Locul în clasamentul vînzărilor 22 10
Cota pe piața auto 1,2% 3,6%
Modelul cel mai bine vîndut 34 (SX-4) 71 (Vitara new)
 
2.      Renault
 
Producătorul francez Renault, care în ultimii cinci ani a prezentat peste 15 modele noi, în 2015 și-a majorat vînzările în Moldova de aproape două ori – de la 42 pînă la 78 de mașini noi. Ponderea mărcii pe piață a crescut de la 0,9% pînă la 2,5%. Cel mai bine vîndut model în acest an (ca și în anul trecut) a fost Renault Clio de generația a patra.
 
  Renault Moldova 2014 Renault Moldova 2015
Automobile vîndute în 11 luni
Dintre care în noiembrie
41
4
78
6
Locul în clasamentul vînzărilor 25 13
Cota pe piața auto 0,9% 2,5%
Modelul cel mai bine vîndut 16(Clio IV) 33(Clio IV)
 
3.      Land Rover
 
Experții califică drept fenomenal succesul înregistrat în anul aceste în Moldova de către brandul Land Rover. Marca, ce face parte din categoria automobilelor de lux, rămîne stabil în top 10 cele mai bine vîndute în Moldova, ocupînd locul 9. Specialiștii în marketing de la Land Rover ar trebui să atragă atenția la piața moldovenească, unde fiecare a 25-lea automobil nou vîndut are emblema producătorului englez.
 
  LandRoverMoldova2014 LandRoverMoldova2015
Automobile vîndute în 11 luni
Dintre care în noiembrie
90
14
118
14
Locul în clasamentul vînzărilor 13 9
Cota pe piața auto 2% 3,7%
Modelul cel mai bine vîndut 30 (Range Rover Sport) 42 (Range Rover)
 
Cea mai reușită investiție a anului 2015 – Range Rover
 
Liderul ratingului anti-criză, adică modelul cu cea mai dinamică evoluție pe piața noastră, anul acesta (față de anul 2014) a devenit automobilul din clasa F Range Rover al producătorului englez Land Rover, care a vîndut anul acesta deja 42 de mașini noi, cu un preț de 90 de mii de euro fiecare (în 11 luni ale anului trecut – 22 de automobile).
 
În 11 luni, au fost vîndute 42 de automobile RangeRover

 Serghei Solomonov
 
 
Datele au fost prezentate de ÎS „Registru"
 
 
comments powered by Disqus