vineri, 30 octombrie 2015, 11:50 view Vizualizări: 1168 ori   printImprimaţi
comment Comentarii: 0

Bilanțul vînzării de automobile în trimestrul 3 al anului 2015

Итоги продаж автомобилей за 3 квартала 2015 г.
Foto: noi.md
Timp de 9 luni, în Moldova au fost importate în total cu achitarea accizelor 14.717 autoturisme și automobile comerciale de toate vîrstele (lansate în 2005-2015). Din acest număr, în luna septembrie au fost aduse 1629 de mașini. Puteau fi și mai multe, doar, concomitent cu aceasta, în țara noastră au fost aduse provizoriu în septembrie peste 1000 de automobile cu numere străine de înmatriculare (cu viniete pe termen lung).
 
Se spune că în curînd Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Drumurilor intenționează să majoreze prețul vinietelor pe termen lung – de la 50 la 115 euro vinieta pe o jumătate de an. Pentru ca vinietele pe termen scurt pentru străini și cetățenii noștri care muncesc peste hotare să rămînă la același nivel, iar cele pe termen lung, utilizate în principal de concetățenii noștri pentru a evita accizele la importul de automobile, să se majoreze ca preț. Însă dublarea prețului nu este suficientă, doar astăzi eludarea legea cu ajutorul altei legi este de 7-10 ori mai ieftină decît achitarea accizelor.
 
Volumul importurilor de automobile noi este aproape cel mai stabil indice. În primele trei trimestre ale anului 2015 în Moldova sînt în total cu 2545 mai multe mașini noi. Cota noilor automobile , vîndute prin rețeaua importatorilor oficiali, constituie la moment 17,3%. Totodată, în septembrie acest indice a atins 23% din importurile totale de mașini în Moldova.
 
În fruntea ratingului general al celor mai vîndute mărci de automobile noi se află brandul Dacia – 500 de mașini au fost vîndute din salonul auto din strada Petricani nr.17. Din acest număr, sedanului Logan de noua generație îi revin 269 de automobile (fără alternativă – cel mai vîndut model pe piața moldovenească), automobilului de teren Duster – 77 de mașini, universal Logan MCV – 40, Dokker și Dokker van – în total 68, hatchbackSandero – 39.
 
Pe locul doi în ratingul celor mai vîndute branduri de automobile noi s-a plasat Skoda, care a avut un tiraj de 291 de mașini, adică mai puțin decît s-a vîndut în perioada similară din anii 2014 și 2013, dar scăderea vînzărilor Skoda este cu 5% mai mică decît căderea în medie a vînzărilor pe piață a automobilelor noi. Se mențin excelent modelele Skoda Octavia – 98 de automobile (primul loc la vînzări clasa compactă și al doilea în ratingul general al modelelor), precum și Skoda Rapid – 75 de automobile (locul doi în clasa compactă și 5 în ratingul general al modelelor). Ca și în trecut, prima în clasa medie și printre cele zece mai vîndute modele este Skoda Superb generația nouă – 69 de automobile.
 
Top 16 cele mai vîndute mărci de autoturisme în RM în trimestrul 3 al anului 2015:
 
Nr. Marca Ianuarie-septembrie 2015 Ianuarie-septembrie 2015 Ianuarie-septembrie 2015
1 Dacia 500 751 (locul 1) 757 (locul 1)
2 Skoda 291 371 (locul 2) 419 (locul 2)
3 Toyota 197 272 (locul 4) 333 (locul 4)
4 Hyundai 181 311 (locul 5) 162 (locul 5)
5 Chevrolet 152 162 (locul 6) 183 (locul 6)
6 Mercedes 149 183 (5 место) 162 (locul 6)
7 BMW 114 126 (locul 8) 81 (locul 14)
8 VW 105 132 (locul 7) 152 (locul 7)
9 Land Rover 94 67 (locul 15) 84 (locul 12)
10 Nissan 92 98 (locul 9) 94 (locul 11)
11 Suzuki 72 41 (locul 22) 48 (locul 19)
12 Ford 65 71 (locul 13) 102 (locul 10)
13 Renault 63 28 (locul 26) 53 (locul 17)
14 Porsche 55 51 (locul 18) 74 (locul 15)
15 Volvo 53 44 (locul 21) 21 (locul 24)
16 Mazda 52 67 (locul 14) 51 (locul 18)
  În total noi 2545 3369 3413
 
Referitor la rezultatele anului trecut 2014, o dinamică pozitivă considerabilă în vînzările din Moldova le-au avut următoarele branduri de automobile noi (deși piața mașinilor noi s-a diminuat cu 25%):
 
-         Volvo (+6 locuri în rating și creșterea vînzărilor +20%)
-         Land Rover (+6 locuri în rating și creșterea vînzărilor +40%)
-         Suzuki (+11 locuri în rating și creșterea vînzărilor +75%)
-         Renault (+13 locuri în rating și creșterea vînzărilor +125%)
 
 
În continuare vă prezentăm pentru prima dată ratingul general al 5 dintre cele mai vîndute modele în cele mai de popularitate clase de automobile conform bilanțului pe 9 luni 2015 – de la clasa mică pînă la autoturisme de teren.
 
Ratingul celor mai vîndute modele de autoturisme în RM în trimestrul trei al anului 2015:


Segmentul locul 1 locul 2 locul 3 locul 4 locul 5 În total în clasă
Clasa mică Dacia Logan
269
Chevrolet
Aveo
80
Dacia
MCV
40
Dacia Sandero
39
Skoda
Fabia
29
 
 
567
Clasa compactă Skoda Octavia
98
Skoda Rapid
75
Toyota Corolla
35
VW
Golf
27
Hyundai Elantra
24
 
 
386
Clasa medie Skoda
Superb
69
Opel
Insignia
32
VW
Passat
31
Toyota Camry
18
Mercedes
C-class
14
 
 
224
Clasa reprezentativă Range
Rover
35
Mercedes
S-class
27
Porsche
Panamera
7
Audi
A8
2
BMW
7-serie
1
 
 
75
Automobile de teren Dacia
Duster
77
Hyundai
Santa Fe
71
Toyota RAV4
70
Nissan
Qashqai
57
Hyundai
Tucson
48
 
 
642
Automobile de teren Премиум BMW
X5
53
Porsche
Cayenne
34
Volvo XC60
31
Audi
Q5
28
Range Rover Sport
27
 
 
365
Comercială Dacia
Dokker van
33
Ford Transit
9
Mercedes
Sprinter
9
UAZ
3909
9
VW
T5
6
 
 
135
Segmentul locul 1 locul 2 locul 3 locul 4 locul 5 În total pe piață
Toate modelele Dacia Logan
269
Skoda Octavia
98
Chevrolet
Aveo
80
Dacia
Duster
77
Skoda
Rapid
75
 
 
2545
 
Vă propunem, de asemenea, să luați cunoștință de tabelul în care pot fi comparate vînzările de automobile noi și cu parcurs în Moldova pe parcursul ultimilor 14 ani (din 2002 inclusiv pînă în septembrie 2015). Notă: maximul vînzărilor de automobile noi revine anului 2008, cînd noi din saloane auto se vindeau 44% din întregul volum de importuri. La momentul actual cota celor noi constituie, după cum am scris mai sus, 17,3%.

Volumul anual al importurilor de autoturisme (noi și cu parcurs) în anii 2002-2015:


 
Amintim că în țările Uniunii Europene cota mașinilor noi constituie în volumul total al importurilor aproximativ 90-95%. Totodată, este vorba nu numai de țările vest-europene, dar și de Ungaria, România, Bulgaria. În toate aceste țări au fost create condiții civilizate egale pe piață, care le permit dealerilor auto să se dezvolte după un scenariu prevăzut, spre deosebire de țara noastră, unde condițiile de joc în businessul auto se schimbă în fiecare an și „dirijează” mașinile cu numere de înmatriculare străine.
 
Vînzările în mass-market anii 2002-2014
 
Pentru final am lăsat ce este mai interesant – analiza comparativă a vînzărilor în ultimii 15 ani în cea mai vîndută clasă, în mass-marketul Republicii Moldova. La începutul anilor 2000, în 2002 cea mai vîndută marcă de automobile noi în țara noastră era brandul rusesc VAZ, care comercializa 70% din toate mașinile noi. Marca românească Dacia (pe atunci pînă la fuzionarea cu concernul francez Renault) a vîndut în același an în Moldova un număr modest de 21 de automobile – în principal pick-up și sedan Supernova (locul 10 în ratingul mărcilor din 2002). Însă, potrivit rezultatelor din anul trecut, Dacia ocupă deja primul loc pe piață, iar Lada rusească, care a apărut din brandul VAZ, finalizează anul pe locul 17, cu rezultatul de 72 de automobile. Anul curent situația continuă să evolueze, Lada se află deja pe locul 30 cu rezultatul de 7 automobile vîndute în 9 luni.
 
Vînzările de automobile noi de mărcile Dacia și Lada (în trecut VAZ) în RM în anii 200
2-2014


 
Datele au fost furnizate de ÎS „Registru”
comments powered by Disqus