miercuri, 6 noiembrie 2013, 14:53 view Vizualizări: 962 ori   printImprimaţi
comment Comentarii: 0

Lupta autorităţilor cu agramaţii, privită sceptic de şefii agenţiilor de publicitate. "Regulile nu vor fi respectate"

Foto: http://www.publika.md

Autorităţile încep lupta cu agramaţii. Agenţilor economici le-ar putea fi interzisă plasarea publicităţii şi promovoarea produselor în presă fără avizul filologilor de la Academia de Ştiinţe. Noile interdicţii sunt prevăzute într-un proiect de modificare a Legii privind funcţionarea limbilor vorbite pe teritoriul Moldovei.

Documentul prevede că certificatul care va confirma corectitudinea textului publicităţii va putea fi obţinut de la Centrul de Terminologie al Institutului de Filologie. Proiectul de lege prevede şi taxe pentru obţinerea certificatelor necesare. Aşadar, documentul pentru aprobarea denumirii întreprinderii sau a organizaţiei obşteşti va costa 40 de lei. În jumătate va costa certificatul de aprobare a textului de ştampilă a întreprinderii şi 40 de lei pentru obţinerea actului de aprobare a textului publicităţii.

Autorii proiectului spun că documentul îi va disciplina pe agenţii economici. "Situaţia lingvistica în publicitatea din municipiu Chişinău - ea inundă cu greşeli sub toate aspecte", a declarat deputatul PLDM Nae-Simion Pleşca.

Reprezentanţii agenţiilor de publicitate nu cred în eficienţa documentului. "Cred că aproape 20 la sută din panourile publicitare sunt cu greşeli. Sunt de acord cu adoptarea proiectului de lege, dar în condiţiile din Moldova, nu cred că regulile vor fi respectate", a menţionat directorul unei agenţii de publicitate Timur Efremov.

Cei mai mulţi oameni spun că nu cunosc limba română din cauza influenţei limbii ruse.

"Tineretul cred că trebuie să înveţe. Noi am învăţat mai mult în limba rusă".

"O cunoaştem prost, fiindcă am lipsit mult din ţară şi nu am vorbit limba română mulţi ani".

Potrivit Codului Contravenţional, în prezent, pentru plasarea publicităţii cu greşeli, persoanele fizice pot fi amendate cu cel mult o mie de lei, iar cele juridice cu 10 mii de lei.

Cuvinte cheie: Moldova, publicitate, reguli
comments powered by Disqus